Certyfikaty



certyfikat

Certyfikat SSL to narzędzie zapewniające ochronę przesyłanych danych (poczta elektroniczna, połączenia z serwerami) uwierzytelnianie np. prowadzonego sklepu internetowego, czy też podpisanie dokumentu wiarygodnym podpisem elektronicznym. Przy pomocy tego narzędzia możemy chronić m.in. serwisy internetowe, a przesyłane w sieci internet dane, chronione protokołem SSL są bezpieczne przed dostępem innych. Historia certyfikatu SSL sięga 1994 roku, kiedy to firma Netscape stworzyła protokół do bezpiecznego (zaszyfrowanego) przesyłania danych, czyli Secure Socket Layer. Ze względu na swoją prostotę i łatwą implementację bardzo szybko zdobył powszechne uznanie. W chwili obecnej protokół SSL stosuje się m.in. do zabezpieczania płatności online, internetowych sesji bankowych, poczty elektronicznej oraz oczywiście do szyfrowania wszelkich innych połączeń przesyłających poufne dane.

Czy potrzebuję klucz SSL ?
Protokół SSL zapewnia użytkownikowi bezpieczeństwo i poufność przekazywanych danych. Jeżeli więc, twoja praca opiera się chociaż na jednym z poniższych punktów, odpowiedź brzmi TAK – potrzebuję:
– prowadzisz sprzedaż w internetową
– pobierasz i przetwarzasz dane osobowe
– udostępniasz informacje wymagające uwiarygodnienia
– korzystasz z internetowej łączności ze swoimi współpracownikami lub partnerami i przekazujesz dane poufne

Inną formą uwiarygodnienia przesyłanych danych (dokumenty, pliki, zdjęcia) jest Podpis Elektroniczny. Usługa ta jest wręcz niezbędna przy obecnym szybkim obrocie dokumentami. Dokument firmowy przesłany zwykłą pocztą nie jest już wiarygodny, poza tym nie wiemy czy ktoś nie podszył się pod nadawcę. Podpisując dokument elektronicznym podpisem mamy pewność że jest wiarygodny i prawdziwy.
Popularną formą wykorzystania e-Podpisu jest przesyłanie ofert przetargowych jak i wysyłanie elektronicznych dokumentów do Urzędów Skarbowych oraz ZUS (Płatnik).

Oferujemy Państwu pomoc w wyborze certyfikatu, odpowiedniego do usług które mają być chronione i zaufane.

Interesuje mnie zestaw do składania Podpisu Elektronicznego – Kliknij

<< Wróć na stronę główną

Share Button



10 MAJA 2018r.
Sejm RP uchwalił nową ustawę o ochronie danych
do egzekwowania przepisów UE RODO.


CO MUSI ZROBIĆ FIRMA, ABY BYĆ ZGODNĄ Z PRZEPISAMI RODO ?

1. Przeprowadzić inwentaryzacje zasobów informatycznych i informacyjnych (Audyt)

2. Wykonać Analizę Ryzyka (opcjonalnie)

3. Wdrożyć dokumentacje i procedury opisujące politykę ochrony przetwarzanych danych

4. Sporządzić rejestr czynności przetwarzania danych – koniecznie !

5. Wprowadzić metodologie i procedury naruszenia bezpieczeństwa i zgłoszeń do odpowiedniego organu

6. Wdrożyć zabezpieczenia fizyczne i informatyczne w strukturze

7. Określić podstawy prawne na każdą kategorię danych (dokumentacja)

8. Podjąć decyzję o powołaniu DPO (pol. IOD - opcjonalnie)

9. Spełnić wymagany obowiązek informacyjny jeżeli istnieje

10. Zaktualizować umowy powierzenia przetwarzania danych pod nowe przepisy

11. Przygotować nowe informacje dla osób, których dane są przetwarzane

12. Przeszkolić wyznaczony personel z ochrony danych i procedur RODO

13. Nadzorować i sprawdzać prawidłowe wykonywanie opracownych procedur

przejdź dalej...